Hiep, Hiep, Hedonisme! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tim Hul - WaarBenJij.nu Hiep, Hiep, Hedonisme! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tim Hul - WaarBenJij.nu

Hiep, Hiep, Hedonisme!

Door: Tim

Blijf op de hoogte en volg Tim

12 Maart 2012 | Thailand, Bangkok

Iemand omschreef India ooit aan mij als een goudmijn. Ik ben het daarmee eens, met de kanttekening dat goudmijnen enorm geromantiseerd worden. Het zijn toch vooral donkere, benauwde plaatsen waar je je met gevaar voor eigen leven in het zweet werkt voor een paar klompjes waardevol materiaal.

U moet het me maar vergeven. Hans en ik hebben de afgelopen dagen doorgebracht op Koh Phi Phi, een paradijselijk Bounty-eiland aan de Thaise westkust. Ik ben hier heerlijk tot rust gekomen en dat stemt tot reflectie. Over reizen en relaties. Over werk en vriendschap. Het is een psychische detox waar ik enorm behoefte aan had. De frustraties en stress van India zweet ik er hier met liters uit.

Maar om nou te zeggen dat het eiland een soort kuuroord is, dat gaat ook weer wat ver. Fysiek is Koh Phi Phi namelijk lang zo heilzaam niet. De afgelopen drie nachten zijn Hans en ik ons te buiten gegaan aan oplopende uitspattingen van hedonisme. Ik wil het woord bacchanaal hier niet gebruiken (want dan zou u het maar op moeten zoeken) maar laat ik zeggen dat de tropenzon ons hier nauwelijks heeft kunnen verkleuren. Onze nachten brengen we namelijk door in een roes van het soort die tot halverwege de middag moet worden uitgeslapen. Zo zie je maar weer dat vrienden niet alleen het beste in elkaar naar boven brengen maar ook soms het slechtste.

De naam Koh Phi Phi zal bij ons nog lang mooie (zij het onscherpe) beelden oproepen van koud bier, hete stranden, bamboe huisjes, prachtig bruine lichamen, nachtelijke zwempartijen, vuurdansers, tropische onweersbuien, weergaloze reggaebands, Dubstep-feesten, mislukte en minder mislukte flirts en het gevoel van zand onder je dansende voeten. Daar kunnen zelfs een verbazingwekkende diversiteit van enge beestjes geen afbreuk aan doen. Die goudmijn, die mag je houden.

  • 12 Maart 2012 - 14:45

    Kim1 :p:

    Fijn te horen dat je je nu zo goed vermaakt! Geniet ervan!

  • 13 Maart 2012 - 09:10

    OpaAa:

    Ha Tim,

    Deze keer ben ik, zij het ook weer vertraagd, dan wel present. Je vorige bericht had ik wegens tijdgebrek eerst maar even opgeslagen in de map "Tim" (hoe origineel kun je zijn) en daarna uit het oog verloren. Mea culpa, mea culpa enz. enz.'

    Ja, goud mag dan wel een waardevol metaal zijn, maar je kunt er niet alle problemen mee oplossen; als het om de meest essentiële dingen gaat, in wezen geen enkel probleem. Die ervaring heb je dan toch maar weer mooi meegenomen (voor zover je je dat nog kunt herinneren; proost!!).

    Breekt nu de peride aan dat er ook nog wat moet worden gewerkt? Ik hoop van harte dat het gaat lukken en je op die manier je plannen helemaal kunt verwezenlijken. Wir sind gespannt (om het maar eens in goed Engels te zeggen.).

    Goeie reis en veel succes!!!!
    OpaAa

  • 19 Maart 2012 - 14:15

    GayPrince:

    Sommige dingen veranderen ook nooit... Ook niet als je aan de andere kant van de wereld zit ;) Ik drink er een op jullie!!!

  • 19 Maart 2012 - 21:28

    Ciska:

    Hallo nog maar weer eens, terug lezend, zie ik tot mijn schrik dat er in mijn reactie een smiley met zonnebril ingeslopen is...ongevraagd ik heb die er niet neergezet, een toevalligheidje denk ik, namelijk er stond op die plek waarschijnlijk een 8 met een), en zodoende een 8), het was mij niet opgevallen....maar het wekt op een bepaalde manier een sugestie die ik niet bedoelde. Tim en Hans...geniet lekker verder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

India

Recente Reisverslagen:

26 Februari 2014

Ik geloof, ik geloof, ik geloof

26 Augustus 2012

Dubbelleven 2: Expat

19 Augustus 2012

Dubbelleven

12 Augustus 2012

Dubbelleven 1: Ajarn

02 Juli 2012

De Hans Koek-Factor
Tim

Actief sinds 24 Jan. 2012
Verslag gelezen: 640
Totaal aantal bezoekers 24010

Voorgaande reizen:

22 Januari 2012 - 30 November -0001

India

Landen bezocht: